Vaknade fem av att Alpha stog nere vid fotändan och klapprade med tänderna. Hon pratar så + att hon lägger till något med kroppsspråket så att vi ska förstå vad hon vill. Jag var som nästan alltid pigg som 3 mörtar. Jag släppte ut hunden fixade allt jag behövde göra innan jag skulle ge mig av. Ingen blåst men lite kyligare än dagen innan. Promenaden på ca 75 min in till jobbet var hur härlig som helst. Jag saknade dock Rix FM och morgon Zoo som lades ner här från årsskiftet :0(.
Får hålla till godo med Adam och Grys vikarie, men det programmet är väl inte ens i närheten av morgonzoo.
Det fina vädret höll i sig hela vägen in och en stund till. Sedan kom regnet, men det gjorde inte något eftersom jag ändå skulle jobba hela dagen.
Vid 12.40 knallade jag iväg till Viktväktarna och eftersom det förra torsdagen var röd dag så gällde det alltså de senaste 14 dagarnas minskning som skulle upp till bevis. Vågen visade -1,6 kg och det var jag supernöjd med! **HOPP OCH STUDS**
Laptoppen beställdes i går kväll och jag har fått kollinummer….
Jag älskar kollinummer och helst om det är nåt tekniskt i paketet! Datorn kommer väl upp till jobbet i morgon när jag tagit ledigt
Jag får väl ta en tur in på kvällen och hämta den för jag kan inte vänta till på måndag.
DHL ringde och meddelade att de hade en leverans till mig som skulle dyka upp kl 10-12 någon gång under fredagen. YES! Takskivorna till växthuset! Snacka om tajming när jag skulle vara ledig.
Sambo och son kom till jobbet och vi handlade varsin macka på Subway som vi tog med hem och åt. Efter det åkte sambo jag och hund ut på en liten bilpromenad. Vi avslutade den hos hästen som går på bete. Hans sårskada såg så fin ut och han haltade inget när han for runt och brallade med tjejerna. Vilket energiknippe han är. Han borde vara trött som sjutton nu när han går ute dygnet runt men han är ju nykär och alla vet väl hur man blir då!?
Mamma ringde. Hon och pappa satt i bilen hemma hos oss och sonen spelade så hög musik att han inte hörde när de ringde på dörren. Vi åkte hem och var lite trevliga.
Mot kvällningen la jag mig 25 min i solariet och sov sött. Resten av kvällen tillbringade jag framför TV:n.
Inga kommentarer »
Dax för vägning igen då…
Började viktväkta 16 april 2009
Allt funkar kanon. Det enda negativa är allt pollen som tar på mina krafter. Men kroppen mår kanske inte illa av att jag tar det lite lugnt ett tag.
Denna vecka: -0,5 kg
Totalt : -3,6
Inga kommentarer »
Jag började dagen 05:20 med ett pass power walk på 30 minuter och 10 min på crosstrainern. Knäpp? Ja lite skulle jag tro… Sedan blev det gröt och ett varmt snabbad. Klockan rusade iväg och jag insåg att jag inte skulle hinna gå hela vägen till jobbet. Jag tog bussen halva vägen och gick den andra halvan.
Jobbade halvdag eftersom det var dag innan helgdag. Mötte upp en kompis på stan och vi promenerade till Viktväktarna. -0,1 kg!!!! Här pratar vi STOR besvikelse. Blaha jag hade inte räknat med mycket med tanke på att jag tappat 2,4 kg förra veckan, men lite mer än 0,1 iaf. Som alltid börjar jag alalysera och funderar på om det är för att jag motionerar mycket och sällan äter upp de extra poängen. Äter jag för lite? Skit samma… För att kunna göra en riktig analys måste den sträcka sig över flera veckor. Nya tag med förhoppning om bättre resultat nästa vecka.
Mötet skulle handla om alkohol och hur man kan tackla ev fyllhunger och dagenefter sug. Eftersom varken jag och min väninna dricker så valde vi att bara väga oss denna gång. Det var bättre att ge sig av hemmåt.
Efter att ha fått vänta på en väldigt försenad buss kom jag hem rejält hungrig. Jag hann inte ta en promenad med hunden som jag tänkt, så jag släppte ut henne på gården och huttrade av kylan som strömmade in genom den öppna dörren. Skönt med en självrastande hund ibland. Ska kanske tillägga att vi har en stor blandtomt där hon kan ströva fritt och om vädret tillåter att dörren står öppen alltid går in och ut som hon vill.
Dottern kom när hon var klar i stallet och vi åt fiskgryta och sallad innan vi åkte iväg till köpcentrat för att shoppa.
Hittade inte ett plagg jag ville ha, så det blev billigt värre.
Kvällen tillbringade jag och hunden mysandes tillsammans i soffan eftersom sambon skulle ut och jobba tidigt dagen efter. Vi två var ut en sväng med och kollade på ett par brasor på håll, men hon ogillade lukten från rök och smällare. Som tur är är hon inte det minsta skotträdd.
Inga kommentarer »